Temaet for og titlen på Learning Tech 15 er Læremidler, læringsrum og læringsdesign. Nummeret er udkommet i september 2024. Læs gratis med her.
Temaet for og titlen på Learning Tech 14 er AI og didaktik i uddannelse. Nummeret er udkommet i februar 2024. Læs gratis med her.
Temaet for og titlen på Learning Tech 13 er Digitale teknologier i undervisningen. Nummeret er udkommet i marts 2023. Læs gratis med her.
Temaet for og titlen på Learning Tech 12 er Læreren og læremidlerne. Nummeret er udkommet i februar 2023. Læs gratis med her.
Temaet for og titlen på dette nummer af Learning Tech er Nye teknologier – nye potentialer. Nye udfordringer – nye didaktiske designs.
Temaet for dette nummer af Learning Tech er teknologiforståelse og har titlen Teknologiforståelsens fagdidaktik. Nummeret udkommer ultimo 2021, men allerede nu kan du læse den første artikel.
I Learning Tech nummer 9 præsenterer vi otte spændende artikler under temaet Praksisfortolkninger af læremidler. Der er fokus på teoretisk og empirisk forskning, som undersøger og kortlægger læreres og elevers brug af både digitale og analoge læremidler i undervisningen.
I dette nummer af Learning Tech præsenterer vi fire spændende artikler, der alle er skrevet på baggrund af præsentationer på IARTEM-konferencen i Odense i 2019.
Didaktiske designs – nærbilleder, fjernundervisning og kortlægning er titlen og temaet for Learning Tech 7, som indeholder artikler, der både kigger på elevers trivsel og mestringsoplevelser under corona-nedlukningen, lektielæsning, studieaktivitetsmodellen, litterær elevfaglighed, elevopgaver og elevprodukter i matematik og en præsentation af resultaterne fra et systematisk forskningsreview.
Learning Tech 6 er et stort særnummer med fokus på den digitale læringsplatform i Danmark. I dette nummer præsenterer vi 11 forskningsartikler, som er skrevet af en række forskere i tilknytning til forsknings-og udviklingsprojektet Anvendelse af digitale læringsplatforme og læremidler.
Temaet for Learning Tech 5 er multimodalitet i didaktikken og klasserummet og nummerets tre artikler tager bl.a. fat i multimodale læsepraksisser, multimodale design og multimodalitet som didaktisk kategori.
Learning Tech 4 indeholder tre fagdidaktiske studier og er skrevet på baggrund af NOFA 6, den sjette nordiske fagdidaktiske konference, som blev afholdt i Odense sidste år. Artiklerne har fokus på fagene historie, fremmedsprog og matematik.
Learning Tech 3 indeholder tre artikler under overskriften Spil og digitale læremidler i undervisningen, som hver især udforsker lærernes kompetencer i forhold til emnet.
Learning Tech 2 har temaoverskriften “Læreplaner og it” og indeholder fem peer reviewed artikler, der undersøger og forholder sig til, hvilken rolle it har spillet i læreplaner gennem tiden, og hvordan it spiller en stadig større rolle i skolernes hverdag og generelt i måden at drive uddannelse på.
Det første nummer indeholder en status og et perspektiv på læremiddelforskningen i Skandinavien med særligt fokus på Danmark og Norge.