DA EN
  • Læs Learning Tech
  • Skriv til Learning Tech
    • Aktuelt call: Learning Tech 17
    • Guidelines & Skabeloner
    • Indsendelse i OJS
    • Peer review
  • Modtag Learning Tech
  • Om Learning Tech
    • Redaktionen
    • Historien bag Learning Tech
  • Læremiddeldidaktik
Didaktisk kvalitet og kvalificering af læremidler og teknologi
16 Learning Tech

Temaet for og titlen på Learning Tech 16 er Didaktisk kvalitet og kvalificering af læremidler og teknologi. Nummeret udkommer løbende og endeligt i juni 2025. Læs gratis med her.

Læremidler, læringsrum og læringsdesign
15 Learning Tech

Temaet for og titlen på Learning Tech 15 er Læremidler, læringsrum og læringsdesign. Nummeret er udkommet i september 2024. Læs gratis med her.

AI og didaktik i uddannelse
14 Learning Tech

Temaet for og titlen på Learning Tech 14 er AI og didaktik i uddannelse. Nummeret er udkommet i februar 2024. Læs gratis med her.

Digitale teknologier i undervisningen
13 Learning Tech

Temaet for og titlen på Learning Tech 13 er Digitale teknologier i undervisningen. Nummeret er udkommet i marts 2023. Læs gratis med her.

Læreren og læremidlerne
12 Learning Tech

Temaet for og titlen på Learning Tech 12 er Læreren og læremidlerne. Nummeret er udkommet i februar 2023. Læs gratis med her.

Nye teknologier – nye potentialer. Nye udfordringer – nye didaktiske
11 Learning Tech

Temaet for og titlen på dette nummer af Learning Tech er Nye teknologier – nye potentialer. Nye udfordringer – nye didaktiske designs.

Teknologi-forståelsens fagdidaktik
10 Learning Tech

Temaet for dette nummer af Learning Tech er teknologiforståelse og har titlen Teknologiforståelsens fagdidaktik. Nummeret udkommer ultimo 2021, men allerede nu kan du læse den første artikel.

Praksisfortolkninger af læremidler
09 Learning Tech

I Learning Tech nummer 9 præsenterer vi otte spændende artikler under temaet Praksisfortolkninger af læremidler. Der er fokus på teoretisk og empirisk forskning, som undersøger og kortlægger læreres og elevers brug af både digitale og analoge læremidler i undervisningen.

IARTEM 2019 – Kvalitet og valg af læremidler
08 Learning Tech

I dette nummer af Learning Tech præsenterer vi fire spændende artikler, der alle er skrevet på baggrund af præsentationer på IARTEM-konferencen i Odense i 2019.

Didaktiske designs
07 Learning Tech

Didaktiske designs – nærbilleder, fjernundervisning og kortlægning er titlen og temaet for Learning Tech 7, som indeholder artikler, der både kigger på elevers trivsel og mestringsoplevelser under corona-nedlukningen, lektielæsning, studieaktivitetsmodellen, litterær elevfaglighed, elevopgaver og elevprodukter i matematik og en præsentation af resultaterne fra et systematisk forskningsreview.

Den digitale læringsplatform i Danmark
06 Learning Tech

Learning Tech 6 er et stort særnummer med fokus på den digitale læringsplatform i Danmark. I dette nummer præsenterer vi 11 forskningsartikler, som er skrevet af en række forskere i tilknytning til forsknings-og udviklingsprojektet Anvendelse af digitale læringsplatforme og læremidler.

Multimodalitet i didaktikken og klasserummet
05 Learning Tech

Temaet for Learning Tech 5 er multimodalitet i didaktikken og klasserummet og nummerets tre artikler tager bl.a. fat i multimodale læsepraksisser, multimodale design og multimodalitet som didaktisk kategori.

Fagdidaktiske studier i historie, fremmedsprog og matematik
04 Learning Tech

Learning Tech 4 indeholder tre fagdidaktiske studier og er skrevet på baggrund af NOFA 6, den sjette nordiske fagdidaktiske konference, som blev afholdt i Odense sidste år. Artiklerne har fokus på fagene historie, fremmedsprog og matematik.

Spil og digitale læremidler i undervisningen
03 Learning Tech

Learning Tech 3 indeholder tre artikler under overskriften Spil og digitale læremidler i undervisningen, som hver især udforsker lærernes kompetencer i forhold til emnet.

Læreplaner
og it
02 Learning Tech

Learning Tech 2 har temaoverskriften “Læreplaner og it” og indeholder fem peer reviewed artikler, der undersøger og forholder sig til, hvilken rolle it har spillet i læreplaner gennem tiden, og hvordan it spiller en stadig større rolle i skolernes hverdag og generelt i måden at drive uddannelse på.

Læremiddelforskning i Skandinavien – status og perspektiv
01 Learning Tech

Det første nummer indeholder en status og et perspektiv på læremiddelforskningen i Skandinavien med særligt fokus på Danmark og Norge.

Viden og værktøjer

  • Artikler
  • Bøger
  • Rapporter
  • Evalueringsværktøjer

Temaer

  • Begreber om læremidler
  • Læsning og læsevaner

Om læremiddel.dk

  • Nyheder
  • Arrangementer

Kontakt os

Læremiddel.dk – Nationalt Videncenter for Læremidler
Niels Bohrs Allé 1, 5230 Odense M · +45 63 18 40 24 · post@laeremiddel.dk
EAN: 5798000559684

Følg os på